121102 fredagsfrid i sinnet

Jag sparkade med sparken från dagis på ett spänstigt sätt, där jag först påmint pappa om skridskor på måndag med höjt finger. Direkt till tempo och fredagstillbehör. Kraftiga bensparkar hem där vi myste enligt god fredagsordning, vi satt och myste framför tvn och surrade. Jag hoppade ur mig några små enkla berättelser också, soffan tillhandahåller sån uttrycksfullhet, och jag har ju hopp i benen som mest som bekant. Magen sa till, vi gick till toa, och vi passade då på att byta till den mysiga morgonrocken. Ville så gärna knäppa den sista knappen men fick ta hjälp till slut, men oj vad nära jag var. Sen berättade jag för pappa när det var dags för välling, tandborstning, läggning respektive nattning och sång. Vi sov nog 45 minuter ihop innan pappa vaknade och vi skiljdes åt. Han lyfte mitt ben från sin höft där jag brukar lägga det, tittade och log, och gick ut. Jag vet, även om jag sover… E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0