121104 fullt ös-tös

Jag har om möjligt ännu mer energi, det bara bubblar ur mig som en skakad champagneflaska, det går inte att hålla tillbaka. Idéerna är oräkneliga, glädjen är starkt närvarande, och något enskilt kan göras i evigheter, och jag verkar gå in i en bubbla när jag är som mest uppe i det, nästan onåbar. Och jag är starkare än tröttheten, ett tag… Och när det går som snabbast kan det vara ett hinder om någon inte kan eller gör exakt som jag tänkt, t ex när vi spelade fotboll idag när inte pappa sprang som jag tänkte efter att jag sprungit över hela planen och visat exakt vilken stolpe han skulle stå vid, han trodde att han skulle stå kvar, eller när pappa kallade in mig till duschen flera gånger, och när jag inte kom så började han själv lite, och då blev jag tröstlös för en liten stund. Min intensiva livsglädje och utveckling framkallar fartvindar. Typ. Vi 4-5 årskrabater är inte att leka med, när vi leker som bäst… Hursom, vi fick alltså en egen stund på planen, jag dribblade och vi sprang fram och tillbaka och passade och hade kul. Sen stack vi till mamma och fikade och så tog mamma och jag oss några timmar med lunch och fika och sickla, där vi sprang på rasmus och anders, och tillbaka med några påsar mat. Pappa dök upp igen och så tog vi oss hemåt försiktigt med cykeln, jag är för himla duktig och vaksam också på cykelbanorna, förstår hur jag ska titta. Efter maten var det alltså dusch, till slut, och jag var matt av trötthet, somnade sent igår. Men naturligtvis skulle jag sen åka sackosäck dragen i rep av pappa, fram och tillbaka, fram och tillbaka… Med ett ljuvligt leende på läpparna. Vi gick till sängs, och bara för att jag är extra trött så ska jag sitta på kudden och lyssna, inte ligga ner… Men la mig strax efter och vi somnade runt härliga 19.20. Miss bubbel, det är jag. E  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0