121108 barnvakt till brottarrasmus

Från farfarsvakt till rasmusvakt, huga, jag har allt att stå i, som om inte dagis räckte… Men det är kul att ta hand om grabbarna. Pappa och jag tog bågen ner till järla efter dagis. Vi åker som om vi aldrig gjort något annat i livet och jag intresserade mig mycket för blinkersen idag. Nåja, rasmus och vi hade en härlig stund tillsammans. Vi käkade och matade varandra, jag rasmus, rasmus mig, och pappa mig, och vi visste snart inte vem som gjorde vad, men maten tog slut. Sen tvättade vi varandras händer, jag och ras läste bok för varandra, vi ritade och han ritade även på min teckning eftersom han ritar så stort (yvigt skulle vissa säga…), sen brottades vi allihop ett tag i sängen, efter att han gömt sig för mig och pappa i tältet, och inte hade vi en aning om var han tagit vägen… När han som mest hoppade med rumpan på pappas ansikte och jag halkade till på pappas höft och gjorde en handvolt så kom dom hem och vi rundade av. Ras testade min hjälm med spännande framgång. Vi styrde kosan hemåt som om vi gav oss ut på äventyr i natten, gjorde kväll och eftersom jag var rätt trött ikväll också så höll jag låda ända in i kaklet förstås… Jag ville att pappa skulle komma in och sova hos mig när jag somnat och han fixat färdigt, men det slutar nog med att jag stolpar in i hans rum inatt och vänder min rumpa in i hans mage och bröstkorg och lägger högerbenet över hans höft, som vanligt… E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0