121111 världens bästa fars dags present

Det är jag det. För pappa är varje dag fars dag eftersom jag är med i bilden. Lite snyftigt kanske, men han är ju så blödig… Jag och mamma for till väsby först och hälsade på (morfar hade ju också sin dag…) och Leo var där, det är alltid lika kul, och så stor han håller på att bli, hoppas han tycker jag är lite kul ändå, men jag tror det, och jag tycker han är spännande. Sen drog vi till landå och jag gav pappa en pappakaffemugg med en massa fina pappaord. Han blev så glad. Jag var också på ett lysande humör, fixade uteplatsen lite och visade mamma hjulningar i vardagsrummet som vi tränat på. Vi fångade det spralliga humöret och stack till Andys. Jag visade pappa att jag kunde åka själv från den näst största, och kunde bli släppt från den största. Och tror ni inte, efter ett tag blev jag väldigt sugen på att klara den största alldeles själv. Jag avvaktade och vände om och satt och tittade, som när ett lite större barn ska hoppa från ett hopptorn, provade en annan kana, gick tillbaka, satt på kanten, blundade, funderade, jag var otrolig att studera, och SEN! Iiiiiiiiiii vad det kittlade, men jag klarade det! Och gjorde det om och om igen med Andys största leende, bland 200 ungar… Sen hem och laga mat, jag ville laga korv med bröd, och varför inte, perfekt söndagsmat, efter en halv paprika och pyssel i köket med nya pysselböcker, och klarade av några C och c, och D och d. Duschade alldeles själv förstås, med ett lika stort leende. Efter att ha funderat kring ett program med veterinärer och skadade djur på barnkanalen så var jag helt slut och sådär slut att jag inte kom till ro i sängen, tröttheten kröp liksom runt i kroppen, så jag fick helt enkelt snusa mig själv till sömns, det går bäst vid sådana tillfällen. Tack för idag. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0