121014 kalasdag

På många sätt. Mamma och jag var och tittade på bio i mina nya fina kläder och skor och fina flätor. Jag var så söt att löven hoppade tillbaka till träden där jag gick fram. Igår var jag också söt men ett tag så smutsig att det inte gick att urskilja mig i trädgården. Hursom. Pappa fyllde och mamma och jag kom till fika på landå. Jag hade världens bästa present, en jättefin penna som pappa och jag kan skriva fina saker med, vi tycker ju om att skriva. Och en pärlplatta där han kan sätta kaffekoppen. Superbra. Rasmus och gänget var också med på kalaset och även om han är minst så tar han liksom täten på grejerna och det är bara att hänga med. Och han säger mitt namn! Ungefär som jag sa Esther när jag själv börja säga det, ”ette”. Sen körde jag lite med farmor men framförallt farfar på slutet. Vi visade dagis på väg till bilen för farfar ska hämta imorgon! Vi tog en promenad sen myste vi i soffan. Lite annorlunda idag, jag satt annorlunda, och jag ville verkligen inte gå och lägga mig som vanligt, gav lite motstånd men somnade rätt kvickt förstås eftersom jag ju var trött… Vad säger man, är jag i en ”fas” igen, eller var det bara en lite omtumlande kväll med familjefikat. Nåja, hur det än var så är det bara bra med lilla mig. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0