121015 barnvakt och farfarsvakt

Idag hämtade minsann farfar. Det var för lustigt, men roligt. Vi skulle tävla hem, jag på min spark och farfar springandes, jag vann rätt snabbt, men jag hade ju hjul… Vi satte oss i soffan och kom in på jultomten, om att vara snäll, och att jag ju faktiskt är snäll. Jag visade pappa var vi skulle äta när han fixat i ordning, som sagt, vi hjälptes åt med varandra ikväll, som ett bra team, junior och senior liksom. Sen fick han allt slita när han drog runt mig på sackosäcken, men lite styrketräning har aldrig skadat. Vi pysslade och så blev jag allt tröttare, visade farfar var vällingen var och vi måttade upp tillsammans, men ville att pappa skulle komma hem och lägga mig. Jag bytte om och fixade allt, det enda jag behövde hjälp med var nya tandkrämstuben och den där lilla biten i silver som sitter så hårt. Sen kollade vi lilla sportspegeln och jag sa att jag skulle bli fotbollsspelare när jag blev stor. Sedärja. Pappa kom hem alldeles blöt, gick inte ens att krama honom i hallen, men vi gjorde det sen när vi la oss. Ville först visa farfar ett spel på telefonen, sen gick vi till sängs, jag bubblade lite om dagen sådär som bara jag kan och så sa jag efter ett par sidor Bamse att jag ville sova, så jag drog pappas arm om mig och så var det hej då. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0