121018 kvällsturné

Ja vi kom äntligen iväg, på båge, med solglasögon mot vind och regn, jag är en tuffing, till www.sportbytarna.se här i närheten och så bra det blev. Vi kollade skridskor och det visade sig att dom jag har faktiskt passar, åtminstone i höst. Dom är lika stora inuti som mina nya höstskor, så vi kör, men vi slipade nytt förstås. Vi hittade en allroundhjälm för skridsko, cykel, spark och vespa. En vänsterklubba i golf, nu kan jag prova båda håll i vår, och en vattentät overall till pappa för vinter och regn. Vi gick runt där, jag gick runt med skridskorna några minuter för att känna in dom ordentligt, jag hjälpte pappa med overallen, testade hjälmar, vi hade riktigt mysigt och farbrorn där var jättesnäll. Just det, ett par hösthandskar också. Sen åkte vi tillbaka i rusket till mcdonalds som vi skulle unna oss. Stängt… Tillbaka till forum, och en dubbel burger king, nötkött och lite pommes, sämre kan det vara. Jag gick runt och jag sjöng den lilla stund vi var på forum och var den ljuvligaste lilla varelse man kan vara, ja ni vet… Ville ha ett bubbelgum på tempo förstås, och vi hjälpte en pojke vid automaten. Jag höll kattmaten och vi kom hem till slut. Ville byta om själv och kom ut som en jordgubbsängel i nattlinnet. Efter lite mys landade vi i sängen och vi pratade bland annat lite om att vara glad och ledsen och arg och så, och att vara rolig och säga roliga saker, ni ska bara veta så roliga saker jag kläckte ur mig. Jag sa också att jag är glad även när jag är arg, då är jag ”gladarg” som jag sa, lite arg kanske på något, men ändå glad. Och att man tröstar dom som är ledsna, och sånt. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0