121021 på hemmaplan

Ja inga större utsvävningar idag, men ändå innehållsrikt. En lång god förmiddag där jag var lekledare och instruerade pappa rätt kraftigt faktiskt, det var bara för honom att hänga med så gott det gick, med allt från kurragömma till pysselbok och ibland fick vi stanna upp och få med pappa i matchen, det var inte så lätt att följa alla mina idéer hela tiden, kom jag på… Vi tog en utflykt till forum på cykeln i cykelsadel (vem vet, kanske sista dagen jag åker i den?...), vi kom på att vi behövde en baddräkt till och vi hittade ett kap på rea på stadium. Lite vilolunch i soffan och iväg till badet där farfar redan simmat flera hundra meter. Att han redan är där, han har så brått sa jag och vi skrattade gott. Jag visade mina simtag från dagis, snart flyter jag som en skräddare! Efter några timmar i badet typ, så fick vi oss en god stund och middag i järla. Jag och rasmus hängde och jag spelade innebandy, men framförallt så läste vi och skötte oss själva i hans rum. Pappa, farmor, kristina och anders var så nyfikna på att komma in för rasmus skrattade som det inte fanns en morgondag, men dom höll sig. Dom listade ut att det bl a handlade om en barbapappa och bokfrossa, men ingen kommer veta… Jag var så hungrig efter badet och åt som en tok. Det var två trötta kämpar som tog sig uppför backarna mot jarlaberg på kvällskvisten, men så skönt vi somnade på nalle puh-kudden sen. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0