120908 jag KAN simma

Efter ännu ett härligt dygn i väsby med katter, granntjejer och mormor och morfar så skjutsade morfar in mig till dili, och vi sjungde i bilen som jag sa till pappa. Det var ju dans idag, denna härliga dans som gör mig så glad. När jag kom ut satt mamma och pappa och snacka och vi hade en mysig stund. Sen åkte vi vespan och hämtade burgare för att inta hos farfar och snacka lite med honom, det var ett tag sen, så jag berättade om allt från barnen på gården till cirkus. Efter lite skratt och snack så åkte vi vidare, vi kom på att vi skulle bada! Efter två timmar och tio minuter i lilla bassängen, pappa och jag såg ut som katrinplommon, så hoppade jag runt utan puffar och helt plötsligt skulle vi prova lite, och kan ni tro, jag simmade själv utan hjälp! Bäst gick det när jag borrade ner huvet i vattnet, såväl med glasögon som utan, och trampade på utav bara fanken medan jag körde armtag och tog mig ett par tre meter framåt med egen maskin! Jag tittade upp lika glad som bara jag kan se ut, andades ett andetag och borrade ner huvet igen, jag kunde inte sluta. Ett par kallsupar stoppade mig inte. Jag körde och körde. Att simma med huvet ovan ytan var svårare, jag hamnar för mycket i lod, men det kommer nog det också. Det var skönt att landa lite i järla och äta gott och leka med lilla rasmus som skrek av glädje och det var roligt att hålla på med krabaten. En glass på tempo var utlovad. Bytte om till jordgubbsnattlinnet och njöt av glass, scooby doo, och nalle puh, sen ajöss… E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0