120917 stor flicka i en stor värld

Pappa och jag var lekvakt efter dagis idag. När jag väl kunde lämna dagisgården… Först åt vi tillsammans vi tre och tog god tid på oss. Jag matade rasmus och pappa matade mig, det var nästan så rasmus matade pappa, hursomhelst, vi hade skoj och rasmus skrattade glatt, och när jag började gömma mig i köket nådde superkul. Vi tyckte att det luktade prutt i köket, jag frågade pappa om han haft för sig, men det visade sig vara lillen. Men det klarade vi och jag fixade faktiskt en del själv med nya blöjan och byxorna! Vi lekte lite med mina gamla leksaker, jag vet ju liksom hur man gör… Det är kul att pyssla med honom, och han verkar tycka om det. Hemma hoppades jag tjejerna skulle vara ute, och det var dom så vi fick en stund. Pappa påminde dock om att nappen var hemma hos mamma och mig så jag var förberedd. Men jag nickade förstående och när jag väl kom in sa jag att jag längtade lite, snyftade torrt ett par gånger bara, och tog sen mig igenom en heldusch, välling, läsning och nattning hur duktig som helst, utan en tår eller besvär, även om jag ett par gånger suckade lite, men vi pratade oss igenom det och det var aldrig något snack om saken, jag visste jag skulle fixa biffen utan problem. Efter nåt varv på videung snusade jag så vackert med lite öppen mun att pappa nästan skulle velat spela in mig. Heja! E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0