120923 nära och kära

Tänk vad bra jag har det med er alla. Tack! Och sen med alla mina vänner därtill, jag lever ett rikt liv. Idag var hela gänget på plats ute. Isak och emma kom förbi på uteplatsen och frågade efter mig. Jag satt på min tron i soffan i pyjamas och fick fart i brallorna! Som vi njöt i höstluften, vi lekte bl a skola på utsiktsplatsen (ett tag var vi 7-8 stycken där) med sveas och stora es storasystrar 6/7 år som lärare, som själva gått på spiggens dagis förstås…  Sen fick vi alla pasta, köttbullar och tomatsås av isak och emmas italienske pappa, alessio! Al dente! Vidare till badhuset för att simma med farfar, rasmus, tia och anders. Annorlunda men roligt och jag visade dom mitt hundsim under vattnet till deras stora förtjusning. Sen tog jag och farfar ett hamburgermellis på badet medan de andra storögt tittade på innan vi åkte till järla där tia och jag tog hand om rasmus en stund. På väg hem skrattade jag så jag kiknade åt pappa som trampade framför mig med rumpan i ögonhöjd där jag satt, för jag såg lite av rumpan och kalsongerna! Jag fnissade så vackert att skymningen fördröjdes! Hemma tog vi kväll, och med bolle i tvätten (liten olycka inatt, jag var så trött) och ingen napp, så döpte jag den lilla musen till ricki alt. Molly, och föll i ljuv sömn utan några bekymmer, med pappa likaså bakom ryggen. Vi var så trötta att vi t o m lät videugn sova ikväll. Välkommen höst! E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0