120930 sistaseptemberglädje

Började dagen lugnt och fint hemma på dili med mys och ica, förutom ett gräshoppedrama som pappa fick komma och lösa genom att vifta till på en filt… Får nog tuffa till mig på insekter, precis som jag ju faktiskt slutat vara orolig för flugor, det är ju bara att vifta bort dom. Jag sparkade över mig hem till landå och där hade tjejerna dragit igång sistaseptembergårdsfest! Jättekul och vi strålade ihop med solen och lekte och lekte och lekte… Från tjuv och polis till limbo och hopprepsvaggan. Inte ville vi in, och jag ville stanna trots alla var på väg in, så mat och tvagning kom sent, jag blev trött, och det blev lite omständligt igen… Vad gör man? Ska pappa tvinga mig in mig mot min lustfyllda vilja, hur säger man nej till en liten ljuvlighet (det är ju så mycket måsten ändå), men då blir det träligt med mat och tvätt eftersom jag ju inte har krafter kvar, vilket vi ändå kom fram till… Ja himmel. Men jag var stark ändå, vi pratade lite om att orka även om det är lite segt åt jag gjorde det jättebra och vi myste så gott i soffan, sagan och sången. Ännu en dag där jag sög ut precis allt av det götta. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0