130401 annandag lek

Titta en tiger! April april din dumma sill, sa jag till pappa några gånger. Strax innan jag somnade kom vi överens om att jag kunde kalla honom dumsill på skoj, han är ju min pappa. Annars var det lek fullt ut idag (ja igår också förstås, med kattungar och jag vet inte vad hos mormor och morfar). Först andys lekland med kompisen vilhemina, sen bowling i andra änden av huset förstås, pappa jobbade och vi passade på förstås. Vidare till rasmus och hans kalas, och hej vad vi öppnade klappar, jag och pappa fixade ett grävaisandlådanset med bygghjälm, och vi skrattade åt rullande apor och flygplan och annat. Vi gick ut och körde på i sandlådan osv som en skön avslutning där, och rasmus skrattade med hela kroppen när jag gungade honom. Och hemma tog det inte slut, där slöt jag upp med gänget som försvann under snön kan man nästan säga, och märkte vad kul våren kommer ge. In i kaklet lekte vi, fick med ett fia med knuff från väsby till dili och ikväll försökte jag med några bra försök med två pjäser, en tärning, och ett soffbord… En skön dusch, en skön kväll, hedenhös på väg till Teneriffa, då tog jag sömntåget. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0