131201 julängel ja

Visst är det en titel som kräver sin tjej att bära, och man får ju vara ödmjuk, men jag påminde om mitt ljus denna helg, igen. Vet inte vad det är i mig men nåt funkar väldigt bra, tycker mamma och pappa iallafall, och jag leder vägen liksom. Igår hade vi pepparkaks- och leksakskaos på dili efter basketgympa och dans, som jag älskar, springer bara runt och ler, men jag tog kaoset och hjälpte till som om jag var vuxen, fullt på det klara med läget. Idag kom farmor för adventspyssel ihop med pappa, men honom gömde jag en stund på mitt rum så farmor och jag fick greja själva lite. Åt en god omelett till lunch, svepte en melon till mellis, ja vi höll på. Gjorde ett Esther och allramljus kom jag på, e och a kan ju vara det också, som står där lite för hans skull. Skrev också siffror till farmors egensnittade adventsljus, och klippte ut emilfigurer, japp pyssel på toppnivå. Såg julkalendern igen, var så spänd imorse, längtar till imorgon, då är det också fotografering! Sista dagiskortet... Men idag är idag och nu sover jag med vinden vinande här uppe på berget. E





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0