121231 gott slut och tut!

Vi startade kallt och hårt på ytan, men det var varmt och mjuk inuti, dvs, vi åkte till ishallen för att leka disney on ice! Mamma med sina nya skridskor, jag och pappa, och stora e, hennes syster sara och pappa peter for iväg med väskor och matsäck och glatt humör. Vi var först helt själva i denna stora hall, det var härligt att svänga loss, åka ihop med mamma för första gången, även om det också var rätt mysigt att hänga på mamma och pappa ibland på isen och få hjälp, även om jag inte behövde det… Ett härligt nöje, med fikastunder, choklad och bullar, lite småsnack och se på tusan, där dök rasmus och kristina upp och som jag helt plötsligt skrinnade loss igen. Det var så kul att se rasmus och kristina där och visa dom när jag åkte, och visa honom för stora e och gänget, jag var lite stolt. Pappa tog honom i famnen och tog sig försiktigt fram bredvid mig och mamma och det blev en härlig avslutning. Lite lunch hos mamma och så möttes vi i mitten för att dra vidare till landå där gänget var ute i högarna. En sväng med dom och pappa, ville köra ett eget race rätt mycket utan gänget idag, och vi gick lagom in till en fika och mys. Sen kom gänget, farfar med tomtebloss, farmor med övernattningskit och kristina, anders och rasmus, laddade för att ge oss en kanonnyårskväll. Vi for fram och tillbaka i evigheter jag och rasmus, och jag fick även fina stunder med övriga gänget, kristina och jag gjorde tre fyra pussel på en kvart rakt av bara t ex. Nyårsmiddag, jag smakade på oxfilén vilken inte var dum, men höll mig sen till skärgårdsgrillkorven, den gamle vännen. Vi lekte vidare, rasmus har inget stopp och jag blev väl allt tröttare, men saltkråkan piggade upp ett tag där vi satt och myste i soffan allihop. Men sen var det gonatt ordentligt. Järlagänget och farfar gick hemåt och jag somnade väl till vid 2130, och även om dom blåste på med fyrverkerier utanför pappas fönster (jag hamnade där vid 2300…) så sov jag hårt, inte ens tjet som kravlat intill kunde störa mig. Mot nya äventyr, tack för 2012 allihop, tack för att ni finns, den härliga resan fortsätter, häng med! E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0