130127 mitt i korgen på alla sätt

Mamma och jag tog en skön fm på dili inför rådande eftermiddag. Vi skulle prova på basket med gympa efter ett tips. Och i lilla söta idrottshallen i Järla som nog kan ha anor från 20-talet var det många bekanta Jarlabergsungar som dök upp i denna föräldraideella verksamhet. Vi värmde upp, vi provade lite basketlek (jag har bollsinne, om någon undrar…) och så hinderbana, och jag älskade det. Ville inte lämna idrottshallen, vi var sist ut. Vidare till simhallen, mer spa än simning för mig, och jag njuter av varje plask och vi höll till i stora bassängen rätt mycket idag med, jag lockas av att en dag simma på riktigt, och jag provar allt mer. Landade till slut i Järla med grabbarna (Kristina var på jobb) och jag och ras hängde som storasyster och lillebror. Den underbara busshållsplatsleken vid ekuddsvägen som vi hållt på med nåt år, att pappa låtsas missa mig hela tiden när jag springer runt kuren om och om och om igen, avslutade dagen för på bussen kom gäspningarna och hemma var det gonatt rätt omgående. Vi somnade gott. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0