130605 sömn och sånt

Pappa hämtade mig och jag var extra grejig på dagis när vi skulle hem vilket är ett tecken på att jag är trött om ack så ljuvlig. Att jag blir mycket besviken på att pappa kastar bollen fel på gården, utan att jag sagt vad som är rätt, ett annat. Att jag byter om till nattlinne när jag tvättar händerna ett tredje. Att jag vill bli gungas som en bebis ett fjärde. Att jag kommer på mig själv råka säga att jag vill gå och lägga mig och direkt ändrar mig till tv ett femte. Att jag närapå somnar när pappa bär in mig och sen ändå vill projektleda nattningen med läsning berättelser och sång ett sjätte. Pappa är sen för mjuk som inte kan säga nej när jag kallar tillbaka honom när han tror jag somnat. Vilket betyder att han i sin tur får ont om tid för alla vuxenmåsten när jag sover och blir sen in i sin kväll. Och vad händer många morgnar... Det blir stressigt till dagis och det där med jobb för jag får inte loss tummen så bra alla gånger då jag är lite seg... Och pappa kanske inte har ALL tid och ork i världen alla morgnar... Och så börjar en ny dag... Nån som känner igen sig?... Men kärleken vinner varje enskilt ögonblick även om tjatet får onödigt med plats från och till. Det hör kanske till. Men ack vad man önskar det bara flöt oftare så kärleken får mer tid i vinnarcirkeln. Och med så mycket kärlek som möjligt vill man ju sluta en cirkel. Och jag slöt ögonen till slut... Pappa fick se det och lirkade sen loss sin tumme från min hand. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0