130317 super (slow) sunday

Låg och snorsnuvade inne hos pappa i slutet på natten, vi fick bort en del med ett par rejäla blåsningar framåt morgonen, som nog blev för tidig idag igen, men jag hänger ju i, även om det blir lite omständligt från och till. Nåja. Vi väntade in basketgympan kl 16 med att fixa hemma, pyssla, spela, mysa, men också städa och tvätta badrummet i varsina röda kalsonger respektive trosor, jag fick spola golv och väggar blöta med slangen och jag ”råkade” träffa pappa och det var mycket roligt. Vi hann med lunch innan vi gick ut för luft, hämtade kälken, körde kanske vinterns sista åk i backen (var för seg för att gå till nyckelviken med skidorna), drog till forum för lite låtsasshopping i leksaksaffären bl a och en glass där vi sitter i en fåtölj och bara slappnar av och tittar på folk. Och så äntligen, dags för basketgympa, vi var först på plats och jag njöt i fulla drag av denna byggnad som säkert invigdes den 11/1 1908. Himmel vad jag gläds. Och jag går in för det, med ett leende på läpparna. Pappa är tyst på sin bänk, och hjälper till med hinderbanan med alla föräldrar, men så fort jag tittar bort mot honom så ler han också. Jag ville som vanligt inte gå, men jag insåg faktum. Vidare till mamma som fortfarande lider av sin sjuka, stackarn. Vi tar hand om varandra på bästa sätt i detta nu. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0