130329 Strrrrike!

Mamma och pappa föll som käglor idag. Jag blommade upp som en åker med tussilago. Mamma och jag for till Sickla för vårshopping, och ut på banan kliver nån femårig Olivia Newton John i 2013 års tappning. Var tog Lilla E vägen? Nåja, ingen fara, jag var tillbaka framåt eftermiddagen igen. Hursom, vi spelade bowling! Eller bobbling som jag sa. Det var kul och jag retade mig när jag inte träffade dom där pinnarna… Vi käkade lunch på pappas nya jobb och hade mysigt. Mamma och jag åkte tillbaka och hängde på dili tills pappa kom. Sen klassiskt fredagsmys, kryddat med påskens stämning, med djup och glädje. Att man ska vara snäll, vi såg nåt barnprogram där nån var dum, och kunna hoppa i soffan och busa också. Men Tjet blev rädd och viftade till med tassen och träffade mig högt upp på bröstet. Stackars mig. Och Tjet, jag förstår att han blev rädd. Hoppade för övrigt i nattlinnet ca 17.25… Och somnade med pappa runt 20.15 med pappas arm på ryggen, jag satte honom på pallen idag. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0