130512 rasande dag med ras och ande

Ande som i spirit. Jag går igång av aktivitet, inre som yttre, påhitt, lyrik och fysik, utan att krångla till det mer… Sa jag att jag satt i pappa knä igår på biblioteket och fick mig två böcker lästa när Ras sov. Sedär. Och det är roligt att räkna åt alla olika håll. Och det är kul att röra på sig. Och idag fick jag en mun full. Återkommer till det. Ras höll för övrigt på att stoppa en full sked sand i mun men vi hann hejda det. Men vi var ute och vi trivdes fint, och det var ett roligt Rasmusdygn. Sen hem till gården för lek och mat och där hade farfar fixat på uteplatsen så han närapå svimma när han kom till finntorp… Vi bytte till minibasket, fick med blommorna vi köpt på forum från alla föräldrar och lekte skeppsbrott så mina kinder såg ut som en av dom röda blommorna som är planterade på landå (fråga oss icke vilka…) alternativt lika cerise som möblemanget på dilis uteplats. Vi fick fika allihop och jag njöt så dant att jag blev sittandes medan alla bröt upp. Pappa gav blommor till Richard och Voula och sa att föräldrarna var så glada över att de två gav sin tid och lust för att göra oss glada och starka och kloka. Slut? Icke! Hem för fotboll, farfar fick en kram när han stapplade ut från dörren, vi bytte om i hallen och testade så benskydden satt bra, viktiga grejer. Ner till planen och en härlig timma med lek och skratt och övningar och så. Visade mamma hur jag lärt mig klättra i klätterställningen under början av veckan och nu klättrar vi väl som bäst i soffan på dili, om jag inte redan gäspar mig mot natt. Jag, lilla skatt. E

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0