141224+25 Esther raskar över isen

..fast det var pappa som slog en kontrollerad halvvolt på isen på väg från dili idag och landade platt fall (han överdrev nog lite) men jag skrattade så jag kiknade! Men i juletid så blir det lite raskande för egen del. Igår morse tog vi en härlig julaftonsfrukost hos Rasmus för att liksom säga god jul innan mamma kom förbi och så blåste vi iväg med gänget och hamnade i Fresta till slut såklart. En god och varm julafton förstås med mormor och morfar i täten som tomtemor och tomtefar. Tomten hade skickat morbror Anders i sitt ställe listade jag ut, men var glad ändå. Njöt länge av kvällen och somnade sent på dili. När pappa kom för att hämta så tog vi en stund tillsammans vi tre och trivdes en stund och jag visade mina fina grejer från julafton. Till exempel min fina kalasklänning som jag så gärna ville ha direkt idag och hur kunde jag bli nekad... Vi tog tillfället i akt och testade pulkabacken i parken och fick några sköna åk med ett par kompisar, om än lite gräsigt... Hemma laddade vi med lite lunch, vila och pyssel inför vårt gängs ankomst till vårt Christmas Day-firande. Farmor stökade med kalkon och tillbehör och farfar och jag tog oss en stund i soffan och jag visade några speltricks. Rasmus och Co kom och så var vi igång. Det blev en fin eftermiddag och kväll (jag och rasmus var ute på egen hand en stund på gården till och med i våra lysande dragkedjelampor), dömde en schackmatch osv, och jag somnade till slut rätt nöjd och färdig efter två dagars julfirande. Vi hann dock med att få lite frisk luft på egen hand (vi skulle kolla om tempo hade öppet, jag ville ge tjet julräkor) och gå till basketplanen runt kvart i åtta (ja, jag ville dit...) för några 3-poängare... Julen får 10 poäng tror jag allt. TACK FÖR DET! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0