140714 på vingar av glädje och kärlek

Fråga mig inte varför, men så är det, enligt pappa iallafall. Han är väl snurrig på första semesterdagen... Men dagen var sån, idag också. Vi åkte med Tuva och Moa och badade i grisslinge och jag var som en studsboll. På väg hem stannade vi vid en klassisk rastplats längs gamla Värmdövägen nära Gustavsberg och åt vår klassiska matsäck med smörgås, kokt ägg och korv. Mysigt. Sen lekte jag med dom hemma hos dom en stund innan vi gick till stora e och vattnade och jag skrev på min nygjorda teckning att jag längtade efter henne. Farmor mötte oss hemma och kvällen fortsatte i samma spår. Blev allt tröttare, sol och bad tar ut sin rätt, men ack så mysig jag blev, och tänk så härligt det blev när vi samtidigt kollade gamla filmer på mig som liten, eller låt oss säga ännu mindre för att inte få hjärtat i halsgropen... Vi läste och vi ville båda att tiden skulle stanna. E






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0