140504 solen går med mig

Efter ett superdygn i Väsby med mormor och morfar och mycket lek med min kompis Alva i granngårn (vi läste ut Bullerbyn idag...) så kom jag och morfar insladdandes till Landå. Dags att byta till fotboll, denna fotboll jag är en smula uppe i just nu... Liksom jag sa att jag skulle dansa i tvåhundra år efter dansuppvisningen senast... Men när vi knöt skorna i hallen yrde snön från himlen på tvären rakt över uteplatsen från norr. Men det är klart att solen kom när jag öppnade porten! Stora e kom på besök till träningen, hon har skadat armen stackarn men visade gott humör och vi skrattade åt spraygodis jag ville dela med henne pga armen. På gården hann jag sen med lite hopprep och några passningar med pappa innan maten för att sen vilja ut igen! Så ner i parken han o ja, lite mer boll. Tuva och Moa var och handlade och vi slog följe hem. På gården hade det då dykt upp en kanin! Vi blev tokiga alla barn och ordnade kö för att få mata. Jag berättade stolt för en mamma att jag hade hållt i en kanin nyligen. Sen äntligen dusch och jag skrattade bubblande när jag ropade till pappa att jag kommit på ett nytt bra sätt att duscha mig där framme och bak trots att duschen satt i sitt fäste... En fint mys i soffan och jag landade till slut i famnen som en liten söt kaninunge. Tack för en fin långhelg allihop. E





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0