151217 julpyjamasdiscodansa in julen

Idag var det nåt i luften i skolan. Sista skoldagen för ht-15 och vi var lite pirriga och glada. Vi älskar skolan men det var både uppträde för föräldrarna och juldisco så det var mycket i luften. Hem till landå för lite laddning och skratt vid köksbordet och klädbyte (var så smart och tog på pyjamas under kläderna). Mamma mötte upp på skolan och sen drog det igång. Pappa skulle först fixa en fiskdamm och grejer rasade runtom. Alla tittade, alla skrattade, pappa också. Kul bara. Vi sjöng så fint, klasserna visade upp sig. En Esther skulle läsa en vers och det blev lite kul när vi skulle reda ut vem, det visade sig finnas en tredje Ester... Satt och log mot mamma och pappa ibland. Några minuter paus för pyjamasbyte och föräldratack till fröknar, sen körde vi fullt ös med disco och lekar. Pappa hade uppgiften att vara tokig discolektomte, men det gick bra och jag sa att det känns bra när pappa undrade hur det känns för mig när han tokar sig och leker med alla barnen. Jag får ju inte känna att det är jobbigt, så det är ju skönt att jag mår bra i det. Hemma bestämde jag att jag ville mysa en stund i soffan, sen kom sömnen som ett stjärnfall. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0