150104 man tager vad man haver

En dag i den vackra enkelhetens tecken. Normalt, men ändå. Började med att få trevligt besök av storis. Vi drog ut direkt och via parken hamnade vi med draken på pulkabergets topp där vi njöt av sommarkänsla med minusgrader ungefär. Lekte i mitt rum ett tag, vi avslutade med att storis var mamma eller musiklärare och jag dotter eller elev som skulle lära mig gitarr. Ack denna lek. Lunch och halvlek innan Ella kom förbi, min klasskamrat och gamla gårdskompis. Vi hängde i en stund hemma, fikade och lekte innan vi gick ut igen med pappa och höll igång ute i en och en halv timme. Vi sågade och snickrade med pappas hjälp, lekte kull och grävde sen en underbar viadukt i de två kubikmeter fryst och stenindränkt snö som finns kvar på gården. Fruktstund avslutade denna tur med Ella innan vi gick till dili. Där snackade vi klart om födelsedag och kalas och nu ser vi fram emot det. Jag är glad över att vi får till det! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0