150702 sommartur

På alla sätt. Vi har tagit oss en tur och vi har haft tur med resan och våra värd. Med Åmål i sikte drog vi iväg med farfars bil i måndags via örebro. Där finns ett vattenland med massor av rutchkanor och roligheter, en bassäng som helt plötsligt blir som ett hav med stora vågor! Där njöt vi i flera timmar innan vi drog till Åmål och välkomnades med öppna varma famnar av moster Ina och farbror Kenneth. Lite nervöst men jag blev rätt snabbt varm i kläderna och hängde Ina i kjolstyget för det mesta. På onsdagen gjorde vi ett par utflykter i stan och så pysslade och fixade jag och ina därhemma en del. Såg också ett par filmer och tog det riktigt lugnt och skönt. På onsdagen kramade vi adjö och for hemåt, via örebro, trodde vi… I grums ringde vi stora esters pappa och dom skulle bada i karlstad. Sagt och gjort, vi mötte upp på en strand och det ledde hela vägen till att vi åkte storis farfars husbil till en annan strand lite senare för camping, grill och husbilssova. Så mysigt det var. Ett morgondopp förstås innan vi tog oss in i stan, lekte med två söta hundar som storis farmor och farfar vaktade, dom hoppade upp i soffan och trampade och slickade på oss (hundarna alltså...), kramade adjö igen och drog till nacka, via örebro… Jag somnade som en stock två minuter utanför karlstad och vaknade av pappas telefon som berättade hur vi skulle åka på slutet. Tre och en halv timmes frenetiskt badande igen innan vi fixade glass till hemfärden och drog iväg. Kom hem till gården till slut där tjejerna skrek Esther när dom såg mig. Vi gjorde medicin till tuva på gröna vinbär och socker… Själv hostar jag lite sen ett par dagar men peppar peppar. Vilken sommar hörni. E

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0