150309 glad såsom fågeln på eftermiddagskanten

Var lite segt imorse, vaknade av solen, ville skydda tjet som tagit över min säng från solen, men det gick knappt att få stopp på mig efter skolan idag. Var så igång ute på skolgården att jag knappt hörde eller såg pappa, under en lång tid, så det var svårt för honom att prata med mig när jag och storis var på väg hem tillsammans till landå... Nåja, det gick bra ändå och vi hängde på gården med gänget innan maten. Killarna slogs med svärd och grät och vi tjejer sprang och skrattade och jagade varandra på kullen. Vi åt som hästar och så lekte vi på rummet och skrattade i nån timme... Vi sjöng och dansade till skivan från rymdkonserten och skratten var som musik för pappa tydligen. Stora peter hämtade storis och pappa och jag kom till ro och skrattade åt Ted Åström som var sotare i Madicken och tog sig plats i sociteteten i en dans med alva! Somnade snabbt, till slut... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0