150330 skratt och gråt, och skratt

Det blev en mustig måndag. Körde med tjejerna en stund hos tuva och sen på gården med walkie talkie och detektivarbete. Hem för lite drama där pappa var tvungen att göra rent ett varigt sår i tjets öra som luktat illa ett par dagar. Tjet ville förstås inte alls och brottades som aldrig förr, pappa höll i och krånglade med tops och saltlösning och jag lyste med ficklampan och var så stark, men ledsen också, tyckte synd om tjet samtidigt som vi var tvungna att hjälpa honom. Vi fick till nåt till slut, men jag kunde inte äta direkt, var lite skakad, men sen blev jag lugn och trygg igen i det som hänt. Usch ja, stackars tjet. Vi blev glada och skrattiga när vi påskpyntade efter det, jag dansade och gick på händer osv. Skrev kort till viss moster och onkel i Dalsland... Duschade och komponerade en sång, kom tillbaka och ordpysslade i en barbiepysselbok som till min förvåning innehöll bra pyssel också! Visade det glatt överraskad för pappa. Somnade till kalle och chokladfabriken. Om jag somnar så snabbt varje gång vi läser den kommer den räcka läääänge... E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0