151129 jag en adventsstjärna

Mormor och morfar hämtade mig på fredag em för ett dygn i väsby, och med alva förstås.Roligt som vanligt förstås, allt från bus till läxa som alva hjälpte mig med. Hemma på kantat blev det lördagsmys och idag blev det andys på förmiddagen och charader på eftermiddagen. Fullt ös, var trött och gäspig när vi gav oss iväg på bågen från kantat, så vi unnade oss en lugn kort kväll, lite surr på pizzerian, lite snack i köket, mys i soffan. Farmor tittade förbi med det traditionella decemberljuset och jag somnade 1940, hade somnat ännu tidigare om jag inte hade brottat in mig i pappa när vi la boken åt sidan... Det strålar en stjärna. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0