160621 från pool till cool

Kul cool dag. Åkte till Mölnvik idag för att återbesikta vespan och passa på att bada i gustavsbergsbadet när vi ändå var där. Pappa ringde upp mig på min telefon och så hade vi telefonkontakt i headset på vespan hela vägen. Jättekul! Lite blåsigt ibland men en ny rolig grej. Spännande på besiktningen och killen som kollade vespan var jättesnäll. Vi var nästan helt ensamma till en början och vi badade och badade och badade tills jag av alla sa att nu är det bra... Jag sa att det är ju normalt vuxna som säger att det är nog, men nu var det jag. Sen lockade kanske den goda hamburgaren på max, min favorit med salladen och såsen. Hem igen och jag lutade mig mot pappas rygg och tog ett vil på väg hem. Mycket mysigt för båda. Hemma landade vi lite innan vi minsann åkte över till fjäderholmarna. Pappas kompis frykan var där med sin syster och svåger från usa, som träffade mig när jag var två år, och då grät jag... Vi åkte dit och sa hej. Jag kände mig stor och när pappa frågade om vi skulle gå ut från rummet ville jag stanna kvar och lyssna på snacket, lät kul med amerikanska, även om de pratade svenska med mig förstås. Men dom frågade vad jag kunde på engelska, och jag svarade, modig och nyfiken. Men så gick vi ut till slut och tog en glass medan dom surrade vidare. Avslutade med en promenad och vi visade var vi bodde på andra sidan vattnet. Åkte hem och tog lite kväll på landå, skojade med tuva, sen soffmys och somna framför fotboll igen. Mysigt värre. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0