160528 sommartider hej hej

Vaknade exakt 0715, precis som alltid lördagar och söndagar på landå. Varför kan man fråga sig... Nåväl. Tog mig en egen stund innan vi gjorde och åt frukost. Har intresserat mig i att vara med och steka ägg, bre mackor och jag vet inte vad. Kul! Vi hade en jättekul stund med skolpyssel tidig förmiddag och jag sa att det där var ju roligt! Hängde några minuter innan pappa och jag drog på Ormingekarnevalen. Ingen tradition men vi har varit där nån gång och det är kul och tillgängligt och ger oss en liten egen stund ihop. Lite tivoli, lite uppträden, min dansskola har uppvisning, "byamys" liksom, om än inte vår by. Hursom, sa att det där var kul pappa när vi gick till vespan. Mycket Tuva på senare eftermiddagen. Hängde med till sickla en sväng. Hemma på gården igen kom sommarkvällen och alla mådde prima. Tröttheten kom vartefter och jag somnade som en ängel som vanligt till slut. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0