160529 mors, mormors och farmors dag

Vaknade för tidigt, igen... Var på väg att somna om men icke. Provade senare på fm men blev bara vila, alltid nåt. Vi skrattade åt mattelandet och sen roade vi oss rejält (faktiskt) åt en matteläxa som var klurig med roliga frågor med oss i klassen som namn. Men innan så knackade farfar på, han var uppe med tuppen och kom till oss vid tio för att klippa häck. Ackompanjerade av saxljudet så löste vi gåta efter gåta. Bytte om och ritade till en morsdagteckning (kul att besöka det där rummet, mitt alltså, nån gång i månaden...). Sen gjorde jag och farmor en superdundertårta tillsammans. Kladdade med nutella, grädde och jag vet inte vad. Gjorde ett hjärta av hallon. Fick fint besök och vi skojade jag och Rasmus, och di andre. Besökte även den hemliga lekparken i Ingenstansland, som vi barn på gården kallar stället. Pappa och jag gick lite snett så vi fick gå över stock och sten allihop, även farmor, men det blev ju lite roligt, lite trollskog. Sen dags för kantat, där mormor och morfar väntade. Dubbelt upp av fint morsdagsmys alltså. Jag har det allt bra. Tack alla. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0