161111 sat.. friday night fever

Pratar inte feber. Pratar disco! Kommer till det. Körde frukost på skolan. Blev bäst i tid på det sättet idag och jag njuter både av frukosten och av att kunne leka på skolgården innan skolan, även om jag inte ska behöva ha långa dagar allt för mycket. Tuvas pappa Staffan hämtade oss och det slutade med "förfest" inför kvällens skoldisco med tuva, moa, magdis, christina, beata och jag. Staffan lämnade oss på discot och där var pappa och höll på att greja med några föräldrar. Vår klass hade bjudit in hela jarlabergsskolan och lågstadiet i nacka strand på höstdisco, vilket blev vinterdisco... Folkligt, festligt och fullsatt! Bar, eller fiskdamm och fik som vi barn säger, lounge, eller bord och stolar som vi säger, och så diskotek, som vi alla säger. En liten gympasal som såg ut som Studio 54 (vet mer när jag blir äldre). Två timmar kul och dans. Danslekar, möten mellan klasser och kompisar, ren dans och lek, massdans med tokpappa som körde lite aerobicsdans med oss alla. Lite generad å ena sidan men blir glad och förstår pappa å andra sidan och vad det gör för barnen, berättade jag för honom. Alla gör sin grej och det är bra så länge det är bra, rätt och gott. Vi följde med till staffan medan pappa städade och nån halvtimme senare slöt vi upp. Beata skulle sova över och det var hur spännande som helst. Vi avslutade på bästa mysiga sätt i soffan och efter vår nattförberedelse slocknade vi hårt till pappas läsande. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0