161113 "kristyr"

Gårdagen var mysig med lille Rasmus. Efter dans så drog vi till forum för ärenden och så dök farmor upp och hakade på oss. Vi skulle till slut landa i finntorp hos rasmus där jag skulle sova över. Pappa skulle nämligen på middag med sina grabbar. Vi bakade pepparkakor till exempel! Småsnackade med rasmus när vi skulle lägga oss. Mysigt. Pappa dök upp på morgonen och vi tackade och sa adjö och gick till vår gamla favorithållplats där vi lekt så många gånger, speciellt under järla sjötiden med rasmus. Goda minnen. Hemma landade vi kort, jag gick t o m in i mitt rum, stängde dörren och slöritade lite och lät tankarna vila. Var nog lite trött. Men så ville beata åka pulka och hej vad jag vaknade till. Vi körde på hårt i två timmar innan det var lunch och läxa innan det var kalas på gården. Jag är en festprinsessa allt jag. Sen gick vi till kantat. Pappa bar mig en del på axlarna. Han sa att han saknat det. Och visst, det är ju lite bekvämt... Avslutade kvällen med att ge kantatvägen lite pepparkakor, med "kristyr" som jag säger. Lilla jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0