161121 i farfars famn

Usch. Mådde dåligt imorse. Ingen skola och farfar fick komma och vara sällskap under dagen. När pappa åkte och jag druckit lite bubbelvatten så släppte proppen och det blev mycket bättre. Farfar gjorde mig trygg när jag mådde illa innan det släppte och det kändes bra med hans sällskap. Sen lunkade dagen på och vi hade mysigt. Han handlade på tempo och jag provringde honom på sin mobil och det funkade fint. Lite ontimagensaker från tempo gjorde mig bättre och vi fick en bra dag med pyssel, mys, mellis, promenad i nacka strand, fika med favoritknäckemacka med nåt slags gott smör (har provat sån på dansen), lekte lite matte, fortsatte mysa och så kom pappa. Kramade och tackade farfar när han gick. Vi hade en bra dag. Pappa och jag tog ny luft och drog till sickla för att hämta skridskor och hjälm vi hittat på smarta affären. Sen en burgare eftersom det var burgardag i skolan... Hem igen och fixade en sak på gården, jag lös med ficklampa, och så tvättade jag mina fina vintergympaskor. Lutade mig mot pappa i soffan framför bullerbyn och så kom john blund, och tjet... Somnade lite senare men får en hemmadag imorgon igen så det kan bli en siesta tror jag minsann. Tack för idag farfar. Och tack till mig som hanterar en sån här grej så moget och fint, och ändå bara ett litet barn. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0