170406 pappa kom hem, till slut

Längesedan det var blogg men min skribent har varit upptagen med jobb på annan ort och jag har ju själv haft att stå i. Till exempel så hängde jag med farmor och farfar i lördags och myste innan farmor och jag gick och la oss. Söndagen var laddning inför Rasmus 6-årskalas där jag och farmor fixat lite present och så. Kul att hänga med R och hans vänner. Farmor och jag fick en fin promenad till kantat från skogalund efter kalaset och så fick jag ett par sköna dygn hemma på kantat. I tisdags så hämtade farmor på skolan och så tog vi en övernattning igen. Läste lite ny bok innan dess och pysslade hemma. Farmor tyckte inte så illa om att skolan inte börjar förrän klockan 0900 på onsdagar så vi fick en skön morgon. Idag fick jag och pappa äntligen träffa varandra igen, det blir ju ovanligt när så många dagar går. Vi kramades hårt på fritids innan vi gick därifrån för att köra kväll ihop. Jag fick förstås springa av mig på gården och vi fick besök av storis också. På dagen träffade jag storis pappa peter när vi var på naturhistoriska med klassen och gjorde uppgifter. Han kom och överraskade mig. Storis hängde med och körde torsdagspizza. Det var läge att ta ifatt lite men kul att ha med storis också. Ville att pappa skulle somna med mig och det hade han inget emot av flera anledningar. Mig förstås, och dåligt med sömn sen en vecka. Hursom, nu sover jag som den där lilla krabaten bara jag kan vara. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0