170809 frestande i Fresta

Hakade på farfar, Rasmus, Anders och pappa till golffältet i söndags för en hink och puttningslek innan det bar hem för att bli hämtad av mormor och morfar för en rejäl väsbysväng med tre nätter. Fick egen tid med mormor och morfar på söndagen sen blev det Alva för åtminstone halva slanten resten av tiden. Bilderna får tala sitt språk. Vi grillade marshmallows (inte min favvo visade det sig...), badade förstås och hade massa kul. Härligt med Alva, och mormor och morfar förstås. Pappa hämtade på kantat ikväll och jag hade ny lek i huvet och mötte Julia i parken. Inte kom vi hem när regnet började utan gömde oss under ett träd, vi var så smarta så. Väl hemma var det dusch och komma till ro. Nya äventyr imorgon. När jag äntligen höll på att somna i soffan intill pappas axel med friidrotten som vaggvisa så knackar det på altandörren. Klockan var 22.05 och mörkt ute. Barn undrade om jag ville komma ut. Pappa undrade för sig själv egentligen om de verkligen undrade det, eller ville retas lite, och om han tänker annorlunda än andra föräldrar, var små barn ska vara kl 2205 när det är mörkt ute, och om man för övrigt knackar på hos andra då! Han sa att vi var på väg att sova och förklarade för mig sen att han tyckte det var mycket mycket mycket tråkigt att barnen gjorde så. Jag förstod och jag vet också att man inte gör så. Nåja, somnade till slut och hoppas jag har tillräckligt med energi imorgon för utflykt. Men energi har jag ju för tre. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0