170824 liten är stor, stor är liten

Gick alldeles själv till skolan imorse från kantat. Är så stor och stark och stolt och säker och smart att det är lätt som en plätt att lösa. Mötte upp med magdis med mamma i jarlaberg och kom med dom när pappa stod och väntade för att säga gomorron. Dagen flög förbi, kan man bli mer obekymrad, och så hakade jag på tuva hem, pappa skulle bli sen och föreslog att jag skulle ta min nyckel och gå in hemma en sväng och vänta 45 min med tjet, en bok och en macka (har ju trots allt åldern inne nu), men tur-tuva hade ett förslag och så blev det. Pappa kom och vi sa hej och så, men tuva hade bjudit in till middag så där fick han tji... Mer lek och fix innan hemgång och landa på landå. Pratade om pappas grabbgäng, om lek i parken, om nya tjejen i klassen från Libyen om jag fattat rätt, och när jag vaknade till i soffan, där jag fått somna några gånger, så tänkte jag först att var är pappa (som hängde tvätt) och vi hann växla ett ord om att jag aldrig behöver tänka på det någonsin mer i hela livet. Nu sover jag i soffan och tjet sover på min sida i stora sängen. Läget på landå... E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0