171209 färgglad

Ok sovmorgon och frulle med farmor och pappa. Lite trögt med skolpyssel på förmiddagen men vi landade iallafall bra med det efter lite snack och tog med oss ett nytt gott humör in i resten av dagen. Vi skulle gå till maxi och sen forum för ärenden, men kom på att det ju var cykelväder. Härligt att trampa på lite, det var längesen. Drömde mig tillbaka när jag åkte barnkundvagn. Jag bestämde Tjets kattmat, knackade in på snabbkassan och så drog vi till forum. Där träffade vi Anders för lite snack innan han skulle vidare. Jag hade egna ärenden för jag ville köpa julklapp till mamma och pappa. Hemligt förstås, och jag behövde gå på både Hemköp och Clas Ohlson. Gjorde det alldeles själv och pappa väntade utanför. Så bra jag gjorde det och pappa begrep inte vad jag fixat alls. Vidare till storis en sväng där vi fick nybakade bullar innan det vankades kväll och mys. Att pappa råkade halvt sätta sig på bullarna under den vita handduken på stolen innan de skulle in i ugnen överraskar väl ingen. Det är så han jobbar liksom... Agnes ropade iiiiiiiiiihhhhh och försökte återställa dom... Men det fixade ugnen tack o lov. Cyklade hem själv i mörkret från storis med lampan på och pappa väntade i fönstret. Jag prickade halv sju precis. Satte full fart med stor entusiasm för att packa in presenter till dom. Jag gick t o m in i mitt rum och stängde dörren. Vi blev båda överraskade över att jag hittade dit... Den iver jag visade var härlig för pappa märkte jag. Och fint blev det, var så stolt. Frågade pappa vilken hans favoritfärg var. Han sa att brunt är en skön och lugn färg. Det fick han inte välja. Inte det, svart eller grått, det var tråkiga färger. Då sa han gult. Då sa jag blått! Nån j-a ordning får det väl ändå vara tänkte jag. Sen mat och mys. Hittade originalfilmen om Tzatziki. Jättekul! Sen slocknade både paddan och jag. Tack för idag. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0