171210 "förtrollad" dag

En god morgon med god padda (gamla kalendern Trolltider har förtrollat mig), god läsning och tankearbete på fm. Den sista uppgiften var att skriva en juldikt, precis som en liten krabat gjort i boken. Jag skrev så himla fint att pappa blev alldeles tagen. Jag tänkte på vintern och vad som händer och kan hända och vad man kan önska händer. Kom på att vi missade Rasmus klubbmästerskap i judo men hämtade oss eftersom det fanns på film och att vi skulle träffas senare. Vi brottades, spelade basket och så kom vi iväg till forum, jag hade övertalat pappa om sushi... Cyklade vidare till Rasmus. Pappa cyklade bakom mig där jag for fram och tittade noga på trafiken med min hjälm och ryggsäck, pratandes om ditt och datt, och pappa ville frysa tiden och stanna länge i den stunden. Hos Rasmus var det full fart med farmor och farfar, kristina och anders som var på väg, och så vi... Men vi fick koll på läget och efter ett tag drog jag, Rasmus och pappa till parken och spelte boll till skymningen kom. En bra glad genomkörare. Körde sen cykeln till kantat och vi sa hej och hej då. Ny vecka, nya tag, snart året släcka, och ladda för nytt drag. Tack för idag. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0