171220 start och landning

Försökte med frukost på landå imorse. Näh, kan man säga... Kommer inte igång. Jaja, vissa motorer behöver varmköras, sån är jag. Vi råkade glömma gympapåsen i allt prat i hallen så jag sprang hemåt och mötte upp med pappa som sprang sista biten och hämtade. Ingen fara, och klassen var ändå inte igång när jag kom tillbaka. Och när pappa sprang till skogs hade vi rast, så vi fick säga hej igen. Jag mötte upp honom hemma sen, han hade ärenden på forum, vilka ärenden man nu kan ha i dessa tider... Jag övertalade honom om en pizzakväll, så sagt o gjort. Storis hakade på då familjen hade fullt upp, och vi lekte gott i mitt rum som jag hittade till än en gång. Sen kvällning, och precis som jag har en lång startsträcka på landå på morgonen tar det ett bra tag innan jag landar också, kommer liksom på grejer hela tiden. Ville t ex lysa med pappas telefonficklampa på boken som han skulle läsa eftersom jag inte ville ha igång fönsterlampan eftersom jag inte gillar lyset från den... Såna grejer ni vet... Nåja, nu sover jag som en liten hyacint i soffan med blicken mot jul och lov. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0