171226 jular, strålande jular

Härlig familjejul, igen, som det ska. Lite omvänt, provar nya ryck, och så skulle ju mamma faktiskt jobba julafton, så vi bytte lite mot det som varit, och kör väl så på framåt med det bästa av två världar och hem. Så har det rullat på nu i exakt 7 år och jag står stadigt. Tack. Nåväl. Julafton hos Rasmus med gänget. Lite installationspyssel sen hamnade vi framför Kalle och jag fick Rasmus i knät och såg delvis på Kalle, delvis strök hans hår i ett slags tecken på samhörighet och vad vet jag, kreativitet. Vi lekte som aldrig förr och visste det blev klappar inom sinom tid. Stod till och med ut med att de skulle brygga kaffe efter julbordet. Sen gjorde vi vårt. Organiserade, läste, delade ut (till varandra), gladdes och kramades. Vartefter kvällen gick och vi blev tröttare så somnade vi ihop. Pappa lyfte upp mig framåt senare till vårt gästrum och vi vaknade glada och utvilade på juldagsmorgon. Tur det, för nytt juleri stod på agendan. Mot mormor och morfar det bar efter mamma vaknat till efter nattskiftet. Leo (så stor att jag inte förstår det), Anders, Karin, Anita och M och M förstås. En klassisk afton på risbylevägen och vi hade det gott som vanligt. Kul att se hela gänget. Idag hämtade pappa mig i min nya Marcus och Martinus tröja för att leta upp oss ett pepparkakshus. Efter Maxi och Hemköp fann vi lyckan på Willys. Där fann vi även gelehallon. Jag ska nämligen dekorera ena sidan med non stop och andra med gelehallon. Någon kanske tycker vi är sena, men det är nu jag är på hugget, jag vill verkligen, och har vi haft det gamla ståendes på hyllan i ett år, så kan man jobba närsom med ett nytt! Det är skapandet som ska råda, inte kalendern, vad gäller skapande! Naturligtvis kom Tuva emellan, så huset får vänta till 27e, för inatt sover jag över där, ja så blev det efter pizzakväll snett över gårn. Men, jag hann prova mina romerska ringar i mörkret och leran. Pappa körde grekisk romersk, jag kör lerisk romersk... Bland annat. Tack alla för underbara juldagar. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0