171229 full spruta

Ett par dagars rocknroll, fullt ös, vad gäller grejer, även om vi vilat oss hit och dit. Hursom, Kalas hos storis igår och vi var och fixade till en present på bokhandeln, hade närapå intellektuella diskussioner oss emellan kring nivå kontra enkelhet, roligt att mötas i tanken. Det slutade med att jag pekade på en bok en kompis i klassen läser och det var perfekt. Att jag sedan kom på att jag ger mitt reservpepparkakshus ihop med ett ytterligare från willys för reservdelar, min överblivna godisdekoreringsarsenal samt en borste med Ester (japp, rätt...) på, satte grädden på moset. Härligt fint kalas med de närmaste, och ja, ligan från spiggen möttes igen. Framåt kvällen vankades det övernattning och pappa kramade adjö. Morgonen kom och jag och storis tog ett härligt bad. Sen drog pappa och jag vidare för fix och trix hemma, testade såväl tangentbord för paddan, brottades, fäpplade med min telefon, spelade kortspel och finjusterade de romerska ringarna som jag inte kan låta bli att slänga mig i så fort vi går in eller ut... Slängt mig rätt allmänt hit och dit dessa dygn och har kroppen full med glädje. Det är underbart att se, har jag förstått... Drog till forum för att unna mig lite av presentkorten där. Unnade mig först en sushi. Jag älskar det, och jag har också signalerat att det blivit rätt mycket kött sista tiden och det är skönt att äta annat. Intressant, och bra. Bubblade också om min födelsedag lite. Vill ha ett hanterbart kompiskalas med de allra äldsta närmaste kompisarna. Det kan bli lite mycket ståhej annars känner jag och har känt, det känns också konstigt att en massa kompisar ska komma och gratulera just mig, det blir så stort liksom kände jag, och pappa tyckte det var fint att jag förklarade hur jag kände och att han förstod mina tankar så jag inte kände mig ensam i hur jag tänkte och tyckte. Sen unnade jag mig tre plagg på HM, även om vi letade efter en vit Levis-tshirt. Men får hitta en senare. Gick fram och tillbaka till provhytten tre gånger med tre plagg, gav pappa tre tummar upp och sa hej och hej då till hytttjejen tre gånger... Nöjd och glad och stolt gick vi därifrån med påsen och jag drog på min ytterligare nya och liiiite stora Marcus och Martinushoodie, ja jag unnade mig, sa jag inte det... Vi provade att tvätta scootern på OK lite snabbt. Sprutade på avfettning och så in och spruta. Prisvärt, á 10 kr för dessa minuter. Pappa berättade att så gick det till när han och farfar var små, på OK i Finspång, fast med bil. Jädrar vilken fart i sprutan det var! Väl hemma mötte mamma och gänget upp på vändplan. Det drar ihop sig med året gott folk, som det alltid gör, om det nu egentligen har någon betydelse, ni vet, same thing - different day, när det drar ihop sig. Hursomhelst, tack för dessa dagar, igen. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0