170501 glad såsom fågeln i morgonstunden

Oj! Många långa glada timmar. Igår vaknade vi till och drog till kantat efter frukost med hjälp av farfar som for förbi med bilen. Han och pappa skulle träna lite golf sen. Till underbara väsby det bar med klassisk vårbiltvätt och mys på högsta nivå. Pappa fiskade upp mig igen på kantat på eftermiddagen för att ta oss till landå och preppa för valborgfest hos rasmus med vänner! Massa barn, jag var äldst... Men kul, har ju alltid varit en "omhändertagande" och lekledande liten tjej, och så även igår. Vi fick också en runda till nyckelviken och jag gick bland annat hand i hand med en liten Stina snart 3 år. Pappas ögon vattnades... Väl på klyvarevägen i skogalund nacka igen så började kvällen avslutas och jag och rasmus la oss i gästrummet. Jag gav stadiga instruktioner till pappa att när vi somnat så skulle rasmus bäras till annat rum och jag skulle somna bredvid. Sagt o gjort... Vi sov ut ordentligt på klyvare och efter frukost på deras varma sköna balkong så lekte vi i det goa vårvädret en stund innan det bar till landå för lite depåstopp. Tillbaka till klyv för mer lek. Vi for förbi farmor vid maxi så in med henne och iväg till klyvis för mer lek med ras, kristina, farmor och jag medan pappa och anders fick läge för golf. Mamma vaknade till efter nattskiftet och jag och farmor tog oss till kantat när det hampade sig och kvällen avslutades hemma på kantat. Tack alla för denna fina helg. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0