170509 frittedag och mattekväll

Några dagar utan blogg. Pappa var iväg och är ju inte så kvick vid tangentbordet, än!... Hade en härlig kväll på kantat med mormor och morfar när mamma och micke var på konsert. Annorlunda och kul. I lördags dansuppvisningdags. Vi skulle vara fräcka och kaxiga och jag hade schyssta kläder och rockade hårt. Det där kan jag, också! Hamnade i fotbollsmatch i jarlaberg med kompisar och föräldrar för jag skulle sova över hos tuva. Kul! Söndagen körde vi städdag på kantat i föreningen och det ligger nåt i att hugga i lite. Farmor hämtade igår och minsann om inte Rasmus dök upp för en härlig eftermiddag och kväll. Pappa var på resa men kom hem mitt i natten och väckte mig vid sju. När jag fick upp ögonen blev det en rejäl kram. Härligt. Iväg till skolan vartefter med grejer till fiskdamm på fritidshemmens dag som föräldrar skulle hjälpa till med. Pappa kunde inte lämna jobbet innan men mamma kom och vi hade en kul stund. Jag och Magdis förlorade tipspromenad mot mamma och Voula med 1 poäng... Kul dag trots tokigt väder. Hemma räknade vi intäkterna från fiskdammen till klassens kassa, och när vi hade farten uppe så drillade vi lite i matteboken. Efter att jag fått gå ut en halvtimme. Svårt att inte låta mig göra det, samtidigt som vissa grejer måste göras, för ens eget bästa. Vi pratade om tid, koncentration, skola, fritid, lek, livet, och hur allt hör ihop på olika sätt, liksom har med varandra att göra. Bra snack, som de säger på fotbollsplanen, och vi slutade i en rejäl kram igen. Sen upptäckte jag mellodelfinalen, men det får jag kolla på play nån annan dag... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0