170521 sommardagar

Fina dagar! Sommar i fredags och jag kunde inte gå klädd till skolan på ett bättre sätt, se bara. Och som det inte var nog, på kantat blev vi tokiga och glada över värmen och hoppade i sicklasjön. Huga, men ändå inte så farligt. I lördags åkte vi vitt och brett över Storstockholm. Först besökte vi pappa som var i Älta och jobbade på en festival. Där kunde man leka, till exempel sätta rekord i tjurridning och träffa Nassim Al Fakir! Eller Rasmus, Anders och farfar som också var där och kollade och gänget hälsade på varandra. Pappa babblade på scenen men jag tycker det börjar kännas rätt ok och jag förstår vad han gör och varför. Vidare norrut till Fresta för lite skönt lördagshäng innan vi slocknade hemma på kantat. Idag har vi tagit det lugnt, bollat på gården och njutit av solen. Pappa hämtade, tjejerna provade vespan, och hemma dök farmor upp för en söndagspizza och mys. Hann med lite på gården också och lite skolpyssel. Var rätt trött mot slutet och vi fnissade åt nåt tokigt stavfel som kom med tröttheten. Kom i säng lite sent och sen småkrånglade jag lite som jag gör när jag är trött. Kommer liksom på grejer som ska sägas eller fixas, och säger jag att jag inte är kissnödig precis när vi ska lägga oss så är det klart att jag blir kissnödig när jag precis är på väg att somna en halvtimme senare. Sånt... Nåja, inte lätt att vara liten. Även om jag är stor, fast liten. Pappa bar mig i handduken som en liten plutt en kort stund efter duschen. Skönt på nåt sätt att bara hänga där och vila. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0