171102 uptown girl

Jo ja tackar, besök i Vasastan och Norrmalm idag. Men först en längre morgon, jag och farmor gick i ultrarapid en stund innan vi fick upp pålägget ur plastförpackningen så att säga. Vi ägnade en halvtimme åt att försöka få upp honungsburken pappa skruvat åt men fick ge vika. Vi drog till stan minsann och kollade det stora nya bergrummet vid Odenplans pendeltågsstation. OJ! Vi gick sen så snett att det kändes att vi kom upp i upplands väsby, även om det bara var vanadisplan, eller nåt sånt. Vi hittade till pappas jobb, det gamla läkarhuset vid Odenplan. Och minsann, vi blev mottagna som drottning och prinsessa och pappas jobbarkompis hade på eget initiativ fixat så fint att hon själv blev tagen och rörd av vår och pappas reaktion. Vidare till stadsbiblioteket. Kanske inte så imponerad som jag kommer förstå att man kan bli när man fattar grejen lite mer, men ändå, visst var det en himmelens massa böcker, och ett lustigt hus. Sen den klassiska varma chokladen på konserthuset. Det hör till. Hemåt igen och jag blev sugen på höstlovssushi. Farmor tog sig för pannan av överraskning men till forum och några bitar. Hemma tog vi det lugnt igen efter denna digra dagsutflykt. Farmor gjorde pannkakor och jag stod i kontakt med pappa som körde på med jobbet. Vi kom överrens om att jag kunde somna i soffan om han inte hann hem och så blev det. Men tack o lov så vaknade jag till lite när han klev in så vi fick säga hej och kramas gonatt. E

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0