171112 kastar lycka, simmar lugnt

Ja det har gått några dagar, men så är det ju, dagarna rör ju på sig. I tisdags provade jag basket igen. Har spelat alltmer på skolans raster och allt mindre fotboll. Det var dags och det var kul. Mamma kunde komma förbi på slutet och fångade mig i ett lyckokast. I onsdags hängde jag med Rasmus efter skolan, farfar och jag hämtade honom och så hade vi en skön stund i skogalund. Pappa behövde jobba sent, men det var kul att se lillen igen. Jag nattade mig själv och farfar satt tryggt bredvid. Kantattorsdag och så blev det fredagsmys hos tuva först, och sen somnade jag vackert till Sverige - Italien därhemma i soffan. Hann se målet... Rolig matteläxa på lördag fm innan dansen. Danslunch hos farfar och jag tvingar honom att leta efter mig i korridoren fortfarande. Hann leka lite med Beata innan det var dags att sluta upp med tuva och gänget igen för övernattning då pappa skulle på storis pappas 50-årsfest. Imorse smidde vi planer direkt och vi hamnade förstås på gustavsbergsbadet. Pappa kanske hade planerat annat men klart att jag fick åka och plaska, och som vi plaskade. Jag simmade 500 meter! Vi började med det innan lek och det var ju ett härligt kvitto på min förmåga. Sen fick pappa och jag en mystimme i soffan där vi låg i en hög under en filt och bara tog det lugnt med padda och tv. Det satt helt rätt på alla sätt med en sån stund. Som ett basketkast som går i. Helgen avslutades på bästa sätt med farsdagsmiddag med morfar och mormor på kantat. Min egen far tog jag väl hand om i helgen som ni förstått. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0