171115 vardande vintervardag

Ja inte är det lätt att få upp mig på morron, och inte är det lätt att få mig i säng när jag gör kvällarna långa... Men ibland blir det bara så, men å andra sidan jobbar vi med det, och ikväll pratade vi lite om det, att liksom få ändan ur vagnen ibland, t o m att det kan behövas när man inte vill eller orkar, när man har saker att greja med och så. Nå. Slutet gott, allting gott, värme och kärlek. Hade en bra dag, vad jag vet, på skolan... Rapporterar inte så mycket, det flyter liksom på. Skulle gå hem själv för att invänta pappa nån halvtimme, men hakade på Ella hem pga mörkret och väntade. Nu är det 200 m och upplyst gångväg, speciellt genom gammelgården, så det är nog något jag sätter inom kort (gjorde det igår...), och det kan ju faktiskt vara både skönt och nyttigt att vid snart 10 år kunna kliva in hemma nån halvtimme, käka en frukt, klappa en katt, läsa, padda eller läxa lite, och så hipp happ kommer mamma eller pappa. Blir bra det. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0