171014 jag flyter fram som Tigris

Jag och Tigris. Fick glädjen att träffa och träffa en liten krabat som heter Tigris två gånger denna vecka. Min klasskompis Jindas nya lillesyskon. I veckan fick jag till och med hålla. Tycker om det. Igår körde jag och Jinda och Magdis pyjamaskalas hon Magdis mamma. Precis intill farfar i finntorp. Vi gjorde slime. Vad det är som är så roligt och intressant med det får framtiden utvisa... I förmiddags hämtade pappa och sa hej, och så dök Tigris upp igen, innan vi drog till dans och slöt upp med tuva. Köttbullelunch och småsnack hos farfar innan ärendena drog igång. Jag föreslog att vi skulle testa maxis nya lösgodisvägg inför pappas födelsedagsfika, så sagt och gjort. Jag plockade och fixade. Man skulle kunna stå där en hel dag och plocka, men jag begriper när det är lagom. Förstås. Hemma så hade pappa ett par ryggsäckar att packa upp och städning att stå i så jag läste mina sidor i boken. Sen klippte vi stencilen av bara farten och jag hade satt texten i huvet, det märktes, hade koll på frågorna. Vi hade pratat om hur man kan hålla fokus och jag provade och se där! Farmor trampade förbi men trampade till tempo medan vi avslutade. Sen röjde vi fram fikat till pappas minikalas och jag fick äntligen träffa Rasmus igen, det var längesen och jag längtade. Vi lekte och surrade medan di gamle babblade alla fem. Det var riktigt mysigt att se alla tillstod jag. Kvällen slutade med häng hos tuva och nu rundar vi av här hemma. En bra dag. Igen. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0